Dobrobiti stolnog tenisa


Stolni tenis je sport koji korijene vuče iz Engleske s kraja 19. stoljeća.

Zamišljen je kao kućna varijanta velikog tenisa, a ime ping-pong dobio je zbog odzvanjanja loptice na igrajućem stolu.

Vremenom je postao i olimpijska disciplina.

Iako se često smatra društvenom relaksacijom, stolni tenis je zapravo vrlo kompleksan sport.

On uključuje aktivnost cijelog tijela.

Ping-pong obuhvaća tjelesne, umne i emotivne napore igrača te donosi puno zdravstvenih dobrobiti za tijelo i um.


1. Razvija umne sposobnosti


Osnovne karakteristike stolnog tenisa su brzina, okretnost i usredotočenost na lopticu.

Zato su profesionalni igrači vrlo vješti u koordinaciji uma i pokreta.

I kod rekreativnih igrača ovaj sport snažno razvija mentalnu preciznost.

Ona se očituje u brzom razmišljanju, povećanoj kreativnosti te sposobnosti rješavanja raznih problema.

S obzirom na to da u ping-pongu trebate predvidjeti protivnikov udarac, mozak koristi prenatalni korteks koji je zaslužan za strateško planiranje.

Kako je ovaj sport aerobna vježba, istovremeno se aktivira i hipokampus, dio mozga odgovoran za pamćenje i dugotrajno sjećanje.


2. Poboljšava reflekse


Stolni tenis je vrlo brzi sport koji se igra na malom stolu, pa se kod igrača razvijaju odgovarajući motorički pokreti, odnosno refleksi.

Kako je udaljenost među igračima mala, potrebna je velika preciznost u igri.

Tako se razvijaju refleksi fine motorike.

Igrač u kratkom vremenu treba uložiti veliki napor nakon kojeg slijedi trenutak opuštanja ili odmora mišića, što dovodi do brzog razvoja psihomotoričkih sposobnosti.


3. Razvija koordinaciju oka i ruke


Ovaj sport stimulira mentalne sposobnosti koje se očituju u koordinaciji oka i ruke.

Stolni tenis zahtjeva koncentraciju, a bitan element za usklađenost pokreta je taktika ili strategija.

Mlađi igrači ovom igrom oštre svoje reflekse i profesionalno su uspješniji od starijih.

No, i sredovječni igrači imaju koristi jer će se i kod njih nakon nekog vremena poboljšati usklađenost djelovanja oka i ruke.


4. Ne opterećuje zglobove


Ako ste možda bili na operaciji koljena ili imate problema s kralježnicom i gležnjevima, tada je stolni tenis najbolji sport za vas.

To je zato što on ne opterećuje zglobove.

Stoga su mnogi u ovom sportu pronašli idealan oblik rekreacije.

Ping-pong pomaže ojačati mišiće, a ne djeluje opterećujuće na zglobove poput drugih sportova.


5. Štiti od Alzheimerove bolesti


Stolni tenis štiti od demencije i od Alzheimerove bolesti tako što održava vaš mozak britkim, a vas čini oštroumnima.

Japanski stručnjaci proveli su niz znanstvenih istraživanja te su došli do zaključka da ovaj sport znatno poboljšava dotok krvi u mozak.

Time se poboljšavaju kognitivne ili spoznajne funkcije, što u velikoj mjeri sprečava propadanje moždanih stanica.


6. Poboljšava ravnotežu


Ova dobrobit je posebno važna za starije ljude.

Kod igrača stolnog tenisa razvija se sposobnost da brzo reagiraju i promijene smjer svog kretanja te da ostanu u balansu.

Prateći lopticu koja se kreće prema vama, kao i putanju kojom ona dolazi, vaši refleksi i ravnoteža značajno će se razviti i popraviti.


7. Sagorijeva kalorije


Ako igrate stolni tenis samo sat vremena, sagorjet ćete oko 270 kalorija.

Uzmete li u obzir i to da je ovaj sport zabavan, a igrači su često vrlo zainteresirani i predani, ping-pong može postati učinkovit način da izgubite višak kilograma.


8. Zbližava ljude i poboljšava komunikaciju


Igrate li u nekom društvenom centru ili u vlastitom domu s prijateljima, stolni tenis otvara brojne mogućnosti za bolje međusobno upoznavanje.

S obzirom na to da ovu igru igraju i mlađi i stariji, ping-pong potiče komunikacijske sposobnosti i stvara prijateljstva, neovisno o godinama sudionika.