Iza kojih djelatnosti se „kriju“ poznati influenseri: Oni na mrežama, a mame vlasnice biznisa


U posljednjih nekoliko godina, zarade influensera sve više privlače interesovanje javnosti, pogotovo što se sve veći broj njih, mahom mladih ljudi, u ranim dvadesetim, odlučuje da uđe u svijet preduzetništva. Forbes Srbija je istražio njihovo poslovanje.

U Agenciji za privredne registre, najčešće su upisani kao preduzetnici, ali ima i onih koji su vlasnici ozbiljnih firmi. Neki idu i korak dalje – svoje firme registruju na sestre, braću, tate, ali najčešće kao vlasnike biznisa regustruju mame.

Influenseri i njihove biznis mame


Dejan Dražić

Printscreen/Youtube
 

Dvadesettrogodišnji Dejan Dražić među djecom i tinejdžerima poznat kao Dex Rock već nekoliko godina jedna je od najvećih zvijezda Youtubea. Osim što snima klipove za Youtube i TikTok ima i svoju online prodavnicu RockFam Shop u kojoj prodaje rančeve, majice, dukseve, kape, šolje, pa i brendirane slatkiše.

Ovaj influenser, sa samo 23 godine, prevazišao je formu preduzetnika i otvorio je svoju firmu Spaceship d.o.o. pod šifrom djelatnost reklamnih agencija.

Na istoj adresi, registrovana je, kao preduzetnik, i Verize Media u vlasništvu Zorice Dražić koja je, reklo bi se, u srodstvu sa pomenutim influenserom (najvjerovatnije mama), budući da nose isto prezime i da su firmu i preduzetničku radnju registrovali na istoj adresi.

 

Zorica je svoju preduzetničku radnju registrovala pod šifrom djelatnosti veb portali.


Stefan Vuksanović Muđa

instagram.com/mudja
 

Drugi u nizu jutjubera koji ima firmu jeste Stefan Vuksanović Muđa. Budući da video klipove često snima sa svojim „Ćaletom“, ne čudi što je u biznis uključio i mamu. Osim Muđa studio, preduzetničke radnje koja je registrovana na Stefanovo ime, porodica Vuksanović ima Onem studio, takođe preduzetničku radnju čiji vlasnik je Muđina mama Verica. Vuksanovići imaju i d.o.o. pod nazivom Drink Drip u kojoj ima Muđa posjeduje 30 posto udjela.

Preduzetničke radnje Muđa studio i Onem studio u APR-u registrovane su pod istom šifrom djelatnosti –proizvodnja kinematografskih djela, audio-vizuelnih proizvoda i televizijskog programa, dok je, zanimljivo, firma Drink Drip registrovana za proizvodnju osvježavajućih pića, mineralne vode i ostale flaširane vode.

Inače, firma Drink Drip osnovana je prije samo sedam mjeseci, a osim Muđe, tu su još tri vlasnika, a jedan od njih je Muđin kolega influenser Nikola Milošević, poznatiji kao Đota Fristajl, koji takođe ima 30 posto udjela u vlasništvu.

 

Njih dvojica, na društvenim mrežama lansirali su brend napitaka Drip, za sada u dva ukusa, a na policima poznatih trgovinskih lanaca sok se našao u februaru ove godine.


Tamara Ćosić, Lepa svaki dan

Vesna Lalić/Nova.rs

Bogatu porodičnu istoriju preduzetništva ima još jedna influenserka. Poznata pod pseudonimom „Lepa svaki dan“, Tamara Ćosić ima dvije firme i jednu preduzetničku radnju. Čini se da je i u njenom slučaju, cijela porodica uključena u biznis.

Firma Lepa svaki dan postoji još od 2006. godine, ali je u prošlosti mijenjala vlasnike, šifre djelatnosti i imena. Tek 2013. njen otac postaje vlasnik pomenute firme, koja je tada nosila naziv Pro Aviator d.o.o. Na direktorskoj poziciji nalazila se njena mama Stela.

Sedam godina kasnije, firma koja je do tada bila registrovana pod šifrom djelatnosti- škola za vozače, prolazi kroz određene promjene. Na mjesto direktora dolazi Tamara, a poslovanje se okreće ka trgovini na malo kozmetičkim i toaletnim proizvodima u specijalizovanim prodavnicama.

Tada već postaje jasno da će ova influenserka naslijediti porodični biznis, budući da se i naziv firme mijenja u pseudonim po kome je prepoznatljiva – Lepa svaki dan.

Godinu dana kasnije, tačnije 2021. godine, firma ponovo mijenja šifru djelatnosti i to konsultantske aktivnosti u vezi s poslovanjem i ostalim upravljanjem, a 2022. Tamara Ćosić upisuje se kao jedini vlasnik i direktor.

Osim ove, Tamara ima još jednu firmu Beauty Concept Lepa svaki dan, registrovanu za djelatnost frizerskih i kozmetičkih salona. I ne čudi što se odlučila na to da otvori salon ljepote, budući da je popularnost stekla savjetima o njezi kože, kose, tijela. Nakon što je otvorila svoj prvi beauty salon, odlučuje se da proširi biznis otvaranjem salona na još jednoj lokaciji u gradu – ni manje, ni više, u Beogradu na vodi.

Ne treba, pritom, zaboraviti ni njenu „biznis mamu“ Stelu koja je preduzetničku radnju registrovala u APR-u, pod šifrom ostalo obrazovanje, a bavi se koučingom u oblasti biznisa.

„Od volonterske pozicije u kreativnoj agenciji Saatchi & Saatchi, preko pozicije direktora marketinga Delta Sporta, do mjesta generalnog direktora Soko Štarka“, kako piše na sajtu mama Stele, dospjela je do sopstvenih koučing radionica za uspješno poslovanje.


Marko i Maja Marijoković

Foto: Instagram

Sljedeći na listi influensera našli su se unuci najpoznatije, a kako oni često kažu, i „najbolje bake na svijetu“ – bake Dragice. Brat i sestra, Marko i Maja Marijoković svakodnevno zabavljaju publiku smiješnim klipovima koje dijele na mrežama sa svojom porodicom, a posebno bakom.

Ipak, ni oni nisu propustili šansu da se bace u preduzetničke vode, ne tako davne 2021. i 2022. godine pod šifrom ostale uslužne aktivnosti podrške u poslovanju osnovali su svako svoju preduzetničku radnju.

Andrija Jović

Nova.rs/Goran Srdanov

Prvobitno jutjuber, a sada sadržaj kreira i na drugim mrežama, Andrija Jović ali i njegova mama Gorica upisani su u APR kao preduzetnici, a šifre djelatnosti tiču se izvođačke i fotografske umjetnosti

Prihodi idu do vrtoglavih iznosa

Većina poznatih influensera spada u preduzetnike koji nisu u obavezi da Agenciji za privredne registre dostave finansijske izvještaje.

S druge strane, finansijski rezultati za 2023. godinu onih koji to jesu učinili, pokazuju da najpoznatniji influenseri sve češće od ovog posla mogu lagodno da žive.

Autor: Hristina Kovačević, Forbes Srbija