Pelješki most će večeras biti svečano otvoren, cijeli dan će trajati prigodni programi


Pelješkim mostom, koji će svečano biti otvoren večeras, saobraćajno će biti povezan jug Hrvatske s ostatkom države, a historijski događaj obilježava se tokom cijelog dana programom koji se odvija s dviju strana mosta – na odmorištima Brijesta i Komarna.

Na Brijesti program počinje ujutro u osam sati budnicom nekoliko orkestara iz Dubrovačko-neretvanske županije, slijedi utrka trkača svih generacija te utrka lađara ispod mosta, uz nastupe klapa, kulturno-umjetničkih društava do večernjih sati.

Samo svečano otvaranje "svehrvatskog projekta" mosta počet će u 20.15 na odmorištu Komarna, a predviđeno je da će trajati oko sat i po.

Nastupit će, među ostalim, Dubrovački simfonijski orkestar, Dubrovački trombunjeri, Lado, Linđo, plesne skupine, kulturno-umjetnička društava, pjevači. Hrvatsko muzičko društvo Sv. Cecilija izvest će Morešku, a bit će izvedena i kompozicija Mateja Meštrovića specijalno komponirana za ovu priliku, javlja Hina.

Prisutnima će se kratko obratiti župan Dubrovačko-neretvanske županije Nikola Dobroslavić, potpredsjednik Vlade RH i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, kao izaslanica predsjednice Europske komisije, potpredsjednica EK Dubravka Šuica, video porukom kineski premijer Li Keqiang, a potom premijer RH Andrej Plenković, predsjednik Hrvatskog sabora Gordan Jandroković te predsjednik Republike Hrvatske Zoran Milanović.

Svečanost u Komarni završit će izvedbom "Himne slobodi", vatrometom tokom kojeg će zvoniti i zvona svih crkava Dubrovačke biskupije te blagoslovom mosta, a prvi će njime nakon otvaranja, oko 22 sata, proći motociklisti braniteljskih jedinica.

Tokom vatrometa mostom će proći i dva automobila hrvatske proizvodnje - Rimčeva Nevera te automobil koji "gradi" proslavljeni automobilistički as Niko Pulić.

Redovan saobraćaj Pelješkim mostom krenut će u ponoć.

Most, čija je cjelokupna čelično-betonska konstrukcija ispod i iznad vode zajedno teška kao 30 Eiffelovih tornjeva, najveći je hrvatski infrastrukturni projekt finansiran iz EU-ovih fondova s bespovratnih 357 miliona eura (85 posto troškova), a na njemu je tokom deset godina radilo nekoliko vlada.

Most je integralne hibridne konstrukcije s 13 raspona, od kojih je pet glavnih (centralnih) raspona dužine 285 metara, šest centralno postavljenih armiranobetonskih pilona visine 33 metra, te dvije trake zajedno sa zaustavnom trakom koja će služiti za održavanja mosta.

Prelazi preko morskog tjesnaca širine 2.140 metara, dug je 2.404 metra, s plovidbenim profilom ispod mosta 200 puta 55 metara, a glavni i odgovorni projektant mu je Marjan Pipenbaher.

Pelješki most smješten je i nedaleko od Neuma, jedinog bosanskohercegovačkog grada na jadranskoj obali, kojeg će, kako se procjenjuje, nakon što most bude pušten u promet, zaobilaziti većina automobila koja putuje iz pravca Splita ka Dubrovniku i okolici.

Visina mu je 55 metara, čime se, kako navode hrvatske vlasti, udovoljilo zahtjevu Bosne i Hercegovine za osiguranje nesmetanog prolaska brodova kroz Malostonski kanal do Neuma. Dubina mora pod mostom iznosi gotovo stalnih 27 metara.

Krajem juna, ispod Pelješkog mosta ka neumskom akvatoriju na teritoriju Bosne i Hercegovine uplovio je prvi kruzer. Radilo se o 51 metar visokom kruzeru "Bolette" na kojem se nalazilo oko 1.000 putnika.