Poskupljenje grijanja nije smjelo biti


Veliki broj građana dobiva Rješenja o izvršenju, ili im blokiraju račune bez da o tome uopće prethodno imaju saznanja, često na temelju računa starih po nekoliko, pa čak i desetak godina. U takvim trenucima kada šokantno zaključite da vam je račun blokiran, pitate se šta sada.

Prvi je korak saznati tko vas je blokirao i koji sud vodi postupak.

Drugi je korak da vam uruče Rješenje o izvršenju kako biste na isto ostvarili svoje zakonsko pravo na žalbu u roku 8 dana od dana primitka istog.

U žalbi možete istaknuti sva svoja prava kao  i nedostatke rješenja na kojeg se žalite. Bitni nedostaci mogu biti pogrešna identifikacija (adresa), pogrešna identifikacija čestica, pogrešno navedeni podaci o izvršenju ispravi, ili npr. da uopće  niste nikada dobili račune na kojima se temelji izvršenje, niste nikad primili nikakvu opomenu, a računi na kojima se temelji izvršenje su već odavno u zastari jer su stariji od tri godine ili duže.

Prema Zakonu o obveznim odnosima zastara za povremena davanja, među kojima su i računi za komunalne usluge, nastupa tri godine od dana dospijeća svakog pojedinog davanja, doslovno rečeno, ako je na računu pisalo da ga trebate platiti 20.marta 2019. godine, zastara je nastupila 21. marta2001. godine.

Za pravne i fizičke osobe zastarni rok je jednak!

Rok zastare od tri godine, osim za komunalne usluge vrijedi i za tražbine osiguravatelja iz ugovora o osiguranju. No, tražbine ugovaratelja osiguranja, odnosno treće osobe iz ugovora o osiguranju života zastarijevaju za pet, računajući od prvog dana poslije proteka kalendarske godine u kojoj je tražbina nastala.

Sud ne pazi na zastaru po službenoj dužnosti, već isključivo temeljem prigovora tužene strane. Ne istakne li tuženik/dužnik/izvršitelj prigovor zastare, sud će postupati s tužbom ne obazirući se na zastaru.